Kicki på säljsupport

Kicki Mattiasson - Säljsupport

"Det ska vara enkelt att vara kund hos oss"

I ett öppet kontorslandskap där skratten hörs lika ofta som telefonsignalerna, sitter Kicki tillsammans med sina sex kollegor i säljsupporten. Tempot är högt, samarbetet tajt och musiken noggrant utvald (Rix FM är strikt förbjudet). Med 14 års erfarenhet är Kicki en välbekant och trygg röst för kunderna. Hon kan Hot Screen utan och innan, vet vad som krävs för att ge snabb och personlig hjälp och varför det enkla alltid är det bästa.

Hur ser en vanlig dag ut hos er på säljsupport?

– På säljsupporten tar vi emot alla inkommande mejl och samtal. Vi hjälper till med korrektur, offerter, tips och trix. Egentligen allt som rör våra produkter. Det kan vara reklamationer eller att guida någon genom sin allra första beställning i webbshoppen.

 

Hon ler lite och tillägger:

 

– Vi försöker göra det så enkelt som möjligt att vara kund hos oss, det har liksom alltid varit vår grej. I säkert mer än mina 14 år här.

 

Efter 14 år – du måste ju ha pratat med de flesta av våra kunder?

– Ja, det har blivit en del samtal och mejl genom åren! Med vissa har man en mer personlig kontakt, särskilt de vi jobbat med länge. Man lär känna dem, vet vad de behöver, och de vet att de kan höra av sig direkt. Jag känner igen de flesta vid namn. Det är nästan som att vissa kunder blir lite som kollegor också. Det är nog ganska unikt.

 

Vad tror du att kunderna uppskattar mest med säljsupport?

– Att vi svarar snabbt. Vi har som mål att återkoppla inom ett dygn, men ofta går det betydligt snabbare än så. Vissa kunder vill gärna prata med samma person varje gång, och det försöker vi ordna när det går. Det skapar trygghet.

 

Kicki funderar ett ögonblick och lägger sedan till:

 

– Sen om ska vi vara ärliga: vissa perioder är riktigt intensiva och inflödet kan vara högt. Då gäller det att kavla upp ärmarna, hjälpas åt och hålla fokus. Vi gör verkligen allt vi kan för att alla kunder ska få snabb hjälp, även när det är som mest att göra. Vi vill verkligen att det ska kännas enkelt, smidigt och personligt att ha kontakt med oss oavsett när på året man hör av sig. Men som sagt, det är inte alltid lätt!

 

Blir du någon gång nöjd efter en arbetsdag?

– Ja, absolut. Jag är nöjd när allt flyter på, när man hinner ta hand om varje kundrelation ordentligt. Och när kunder hör av sig och visar uppskattning, det värmer varje gång. Det gör hela skillnaden. Då känner man verkligen att man har gjort något som betyder något för någon annan. Då är jag nöjd.

Mer om vårt miljöarbete

Läs om hur vi arbetar för en hållbar tillverkning av våra transfertryck.

Följ oss!