”Det känns öppet och harmoniskt när man kommer innanför era dörrar”

Blåkläder och Hot Screen inledde sitt samarbete för snart 30 år sedan. I dagsläget går närmare 100 ordrar från oss om dagen till olika mottagare inom koncernen, varav hälften hamnar på deras förädlingsavdelning i Svenljunga. Här jobbar Andreas Pettersson som arbetsledare och ser till att över 35 av våra transferpressar Hot 4000 går varma från tidig morgon till sen kväll. 

Suddar ut ”vi och ni” och bygger relationer

Blåkläder grundades i slutet av 50-talet. Koncernen finns idag över hela världen med representation i bland annat Tyskland, USA och Japan. Deras klassiska arbetsbyxa är lätt att känna igen, liksom deras blågula logga. Huvudkontoret ligger kvar i Svenljunga, där allting startade, och lokalerna byggs ut – Blåkläder växer. Men samma varma, familjära kultur lever kvar, trots det. En kultur som påminner om den hos Hot Screen.  

       – Det känns öppet och harmoniskt när man kommer innanför era dörrar, säger Andreas Pettersson. Ni tar hand om er personal, försöker sudda ut ”vi och ni”, och så arbetar vi också: här är alla lika mycket värda oavsett om man är VD eller städare.  

       Andreas har daglig kontakt med sina medarbetare och ser till att bygga goda relationer. Samtidigt håller han uppsikt över dagens ordergång så att allting rullar på som det ska. Och rullar gör det: i Hot Screens flytande orderlager är Blåkläder den enda kunden som har två fasta bord i stället för lådor. Deras ordrar är av sådan volym att vi får bäst överblick på det sättet. Varje dag väntar vi också till sista ordern från Blåkläder innan vi packar för att maximera våra sändningar till dem.  

    – Det som slår mig mest är hur fantastiskt välskött allting är hos er, säger Andreas. Det blir både roligare att arbeta, men också bra när man kommer som kund och tänker: jädrar, här har de koll på grejerna. Inte ens en färgklick på golvet! 

Hanterar mycket manuellt – vilket förvånar många

Precis som på Hot Screen sker en hel del manuell hantering hos Blåkläder, något som förvånar många. Men det är också det som gör varumärket starkt: alla händer som tar i det. Där finns en avvägning att göra, en avvägning mellan effektivisering och kvalitet.  

       – Kan vi kapa vår ledtid är det positivt för våra kunder, säger Andreas. Samtidigt är det här lite av ett hantverk – det tar tid innan nya medarbetare är självständiga. 

       På förädlingsavdelningen trycker över 50 medarbetare Blåkläders kläder för att sedan skicka ut dem i världen. Vid varje Hot 4000-press står staplar med kartonger märkta med Blåkläders logga. Det blir många transfertryck per dag, och mycket kontakt med vår säljsupport. Andreas tycker att vi har hög leveransprecision och att det vi levererar håller väldigt bra kvalitet.  

       – Jag pratar för alla som hanterar era dekaler när jag säger hög kvalitet och trevligt bemötande. Ofta snabba svar som är trevliga, vänliga.  

       Och på den klassiska frågan svarar han.  

       – Samarbetet fungerar väldigt bra! Jag skulle alla gånger rekommendera Hot Screen till andra aktörer. 

Se fler av våra kundcase!

”Era produkter är en liten del av det stora vi levererar, men utan er kan vi inte leverera det vi ska. Så det måste alltid fungera, och det har det också alltid gjort.”

”Hur kan vi hjälpa våra kunder att cirkulera plagg inom deras företag? Här tror jag att vi tillsammans kan komma vidare.”

 

Bli kund idag!

Registrera ett konto i vår webbshop för att skapa korrektur, placeringar, ordrar med mera, eller kontakta vår säljsupport för mer information.

Följ oss!